Ajankohtaista

Kesän valmennus- ja kurssiryhmiin on tullut ilmoittautumisia ennätyksellisesti. Aikuisten kurssit vähän pelanneille 4. - 7.6. ja vasta-alkajille 25. - 28.6. ovat jo täynnä. Niille voi ilmoittautua jonotuslistalle, jolta ryhmiä täydennetään pois jääntien sattuessa. Aikuiskurssilla 11. - 14.6. säännöllisesti pelanneille kunto-/ kilpapelaajille ja juniorien alkeiskursseilla ja perusvalmennuksessa kesäkuussa vielä jonkin verran tilaa NOPEILLE ILMOITTAUTUJILLE! . Heinä- ja elokuulle on vielä hyvin tilaa. Kaikki kurssit ja valmennusryhmät TÄYTETÄÄN ILMOITTAUTUMISJÄRJESTYKSESSÄ !
Kansalliset Kesäkauden avauskisat pelattiin Santahaassa kesäisessä säässä. KTK-GTK:n pelaajista ottivat sarjavoiton Taina Lehtonen naisten C-luokassa, Tuomas Salminen miesten C2-luokassa ja Teemu Kauppinen pojat 15 vuotta sarjassa. Seuramme pelaajista 2. palkinnolle pääsivät Matias Salonen M C2:ssa ja Otto Wikström P 11 sarjassa. Miehet B2-luokan voitti Tero Nissinen Tampereelta ja pojat 11 vuotta sarjan Alex Lind Pietarsaaresta. Sarjoissaan ylivoimaisia voittajia olivat Lind, Nissinen ja Kauppinen, jotka antoivat vastustajilleen yhteensä Lind 0 geemiä, Nissinen 1 geemin ja Kauppinen 3 geemiä.
Tuomas Salminen sai C-luokan 3. palkinnon ÅLK:n kansallisissa Kaarinassa
Naiset 50 v. SM-liigan runkosarjan neljä parasta ratkaisivat SM-mitalit viikonloppuna Helsingissä. Runkosarjan kolmonen KTK-GTK löi runkosarjassa toiseksi tulleen HVS-Tenniksen välierässä 2-1 lauantaina. Sunnuntaina runkosarjan voittanut Helsinki TC voitti loppuottelussa KTK-GTK:n 2-0. SM-hopea oli joka tapauksessa hieno saavutus.
Janne Hietalahti voitti miesten B-lk:n aluemestaruuden KTK-GTK:n Pietarsaaren hallissa isännöimissä Tennisliiton Länsi-Suomen mestaruuskisoissa. Muita seuramme mitalisteja olivat Kaj Jaakola miesten C-luokassa ja Otto Wikström pojat 12 vuotta sarjassa. Kaj ja Otto saivat kumpikin pronssia.
Miesten sarjajoukkue päätti sarjan tasapeliin 2-2 "kotiottelussa" Pietarsaaren hallissa Ylivieskaa vastaan. KTK sijoittui tasaisessa 3. divisioonan lohkossaan neljänneksi vain kaksi pistettä lohkovoittaja Ylivieskaa jäljessä.
Miesten sarjajoukkueelle tuli sekä voitto että tappio "Lappi Tourilta". "Kotiottelussa" Oulussa kaatui OVS 3-1, mutta ROVS oli vieraissa 4-0 parempi. Tuloksia: KTK-GTK - OVS 3-1: Kaksinpelit: Risto Niskanen OVS - Jaakko Puputti KTK 6-3,6-4, Juho Salminen KTK - Pekka Ylitalo OVS 6-4,6-1, Janne Hietalahti KTK - Tommi Rytivaara OVS 5-7,6-1,6-1, nelinpeli: Puputti / Salminen KTK - Niskanen / Juha Vikeväinen OVS 6-4,3-6,10-5. ROVS - KTK-GTK 4-0: Kaksinpelit: Arttu Fiva RoVS - Jaakko Puputti KTK 6-2,7-5, Kyösti Vaismaa RoVS - Juho Salminen KTK 6-2,6-7,6-2, Jussi Partanen RoVS - Janne Hietalahti KTK 7-5,6-4, nelinpeli: Fiva / Klaus Kerttula RoVS - Puputti / Hietalahti KTK 6-2,3-6,7-6. KTK-GTK:lla on pelaamatta enää kotiottelu Ylivieskaa vastaan ja tällä hetkellä ollaan sarjataulukossa toisena. Koska muilla joukkueilla on paljon otteluita pelaamatta, on sarjatilanne aika epäselvä, mutta sarjapaikan säilyminen on jo ainakin varmaa.
KTK-GTK:n kansallisissa Länsirannikon Talvikisoissa pelattiin 56 ottelua 8 eri sarjassa. Kaukaisimmat osanottajat tulivat Maarianhaminasta ja Rovaniemeltä. KTK-GTK:n pelaajat ottivat kaksoisvoiton sekä miesten A- että naisten B-luokissa. M A:ssa voittaja Jaakko Puputti ja toinen Juho Salminen. N B:ssa voittaja Linda Hellsten, jolle kesken kisojen sairastunut Elina Myöhänen joutui antamaan loppuottelusta luovutusvoiton. Muista kokkolalaispelaajista Taina Lehtonen tuli toiseksi N C luokassa ja Tuomas Salminen kolmanneksi M C-luokassa. Matikaisen veljekset Jaakko ja Joonas veivät kaksi luokkavoittoa Seinäjoelle; Jaakko voitti M C:n ja Joonas P 14 sarjan. Naiset C:n voittaja oli Maarianhaminan Charlotte Lillström ja P 12 ylivoimainen voittaja Vaasan Oscar Strandback. M 50 nelinpelin parhaat olivat "Pärä" Nyrönen ja Tuomo Ranta-Aho Pietarsaaresta.
KTK:n Teemu Kauppinen ( 14 ) eteni Ylivieskan kansallissa miesten C-luokan loppuotteluun. Valitettavasti hän ei voinut kuumeen takia pelata loppuottelua lainkaan, vaan joutui luovuttamaan sen YlTen Mika Hakalalle. Matkalla finaaliin Teemu löi mm. välierässä kisan ykkössijoitetun Jukka Suhosen 6-3,6-2.
RSS ATOM