Massakentät

Keskuskentän tenniskentät - punainen massa

Kentät ovat Kokkolan Tenniskerho-Gamlakarleby Tennisklubb:n käytössä ja huollossa. Koska Kaupungin avustus ei täysin kata kentänhoidon kuluja, sisältyy kenttien varaus- ja käyttöoikeus Tenniskerhon jäsenmaksuun. Ei jäseniltä  laskutetaan varauksista ja käytöstä 10 euroa / tunti.

Santahaan ja Kirkonmäen kenttien ( = hiekkatekonurmi ) käyttö on maksutonta

Jäsenmaksut ovat vuodelta 2023:

aikuiset 45 euroa

v. Alle 18 vuotiaat 25 euroa

perhejäsenmaksu: vanhemmat ja alaikäiset lapset: 60 euroa

Varaukset tapahtuvat internetissä Kaupungin sivujen kautta Timmi-varausjärjestelmässä

.........................................................................................................................................................

KESKUSKENTÄN MASSAKENTTIEN KÄYTTÖSÄÄNNÖT:

ENNEN PELIÄ PELAAJAT VARMISTAVAT KENTÄN PELIKUNNON JA KASTELEVAT KENTÄN ( Mikäli ei ole satanut ):

- Suihkua ei suunnata suoraan kenttään päin. Se rikkoo kentän pintaa.

- Kenttä kastellaan myös jonkin matkaa sivurajojen takaa ja 1½ - 2 metriä takarajan takaa.

- Varmista, että hana on kastelun jälkeen varmasti kiinni!

PELIN AIKANA:

Jos kenttä murtuu pelissä jalan alta, niin syntynyt kuoppa pitää korjata heti jalalla. Kenttää pitää kastella myös  välillä pelin aikana, jos massa kuivuu jauhemmaiseksi.

KENTÄN HUOLTO PELIN JÄLKEEN:

Jos pelin aikana on kenttään tullut kuoppia tai muhkuroita, niin ne tasataan jalalla tamppaamalla. Kenttä harjataan perässä vedettävällä matolla tai harjalla aloittaen jonkin matkaa sivurajojen ulkopuolelta ja 1½ - 2 metriä takarajan takaa ja kiertämällä kohti kenttäpuolen keskustaa.

Varatessasi pelivuoroa huomioi kasteluun ja kentän huoltoon kuluva aika.

KENTILLÄ SAA PELATA AINOASTAAN TENNISTOSSUILLA TAI SISÄPELITOSSUILLA. TOSSUILLA JOISSA ON LIUKUESTEITÄ, TERÄVIÄ REUNOJA TAI NAPPULOITA, EI SAA PELATA. NE VAURIOITTAVAT KENTTÄÄ. LIIAN KUIVALLA TAI SATEEN JÄLKEEN LIIAN MÄRÄLLÄ KENTÄLLÄ PELAAMINEN ON KIELLETTY.

PELAAJIA, JOTKA VAURIOITTAVAT KENTTÄÄ PELAAMALLA LIIAN KUIVALLA TAI MÄRÄLLÄ KENTÄLLÄ TAI VÄÄRILLÄ JALKINEILLA, LASKUTETAAN KENTÄN KORJAUSKULUISTA.

PELAAJAT HUOLEHTIVAT VIIMEKÄDESSÄ ITSE KENTÄN PELIKUNNOSTA JA OVAT VASTUUSSA PELAAMISESTAAN.