Ajankohtaista

Järjestävän seuran pelaajat ottivat kuusi luokkavoittoa yhdeksästä mahdollisesta KTK-GTK:n isännöimissä Kokkolan Kesäkisoissa. Miesten A-luokan voiton vei odotetusti Joonas Salonen, joka voitti isänsä Timon kanssa myös nelinpelin. Muita kokkolalaisvoittajia olivat Taina Lehtonen naisten C-luokassa, Raimo Hentilä miesten D-luokassa ja Teemu Kauppinen pojat 14 vuotta sarjassa. Voitto on tulossa myös miesten B-luokassa, jossa KTK:laisten Vincent Glevinskyn ja Jaakko Puputin välinen loppuottelu pelataan myöhemmin
KTK-GTK aloitti miesten sarjatenniksen voittoputkella. Joukkueella Joonas Salonen, Juho Salminen, Jaakko Puputti kaatui keskiviikkon Järviseudun Tennis Alajärveltä 3-1, perjantaina Tennis-61 Vaasasta 4-0 ja lauantaina Ylivieskan Tennisseura myös 4-0.
Joonas Salonen on ensimmäiusenä KTK-GTK:n pelaajana selvinnyt miesten Finnish Tour osakilpailun välieriin. Finnish Tour on SM-kilpailujen jälkeen arvostetuin kansallinen kilpailu Suomessa. Vuokatissa pelatussa osakilpailussa Joonas puolivälierässä löi KTS:n Joonatan Kurpan 6-1,6-2. Välierässä Suomen miesten rankingissa sijalla 14. oleva Ismo Rönkkö voitti Joonaksen 6-3,6-4.
KTK-GTK:n pelaajat veivät kaksi ykköspalkintoa kansallisissa Vaasan kesäkisoissa. Inga-Liisa Källström vei naisten C-luokan voiton ilman erämenetyksiä, joutuen sarjan kakkosta Emilia Laitilaa vastaan toisessa erässä katkaisupeliin. Teemu Kauppinen puolestaan voitti pojat 16 vuotta sarjan ylivoimaisesti häviten vain kaksi geemiä.
Kokkolan Tenniskerho - Gamlakarleby Tennisklubb on yksi seitsemästä seurasta joka on valittu mukaan Suomen Tennisliiton pienten ja keskisuurten seurojen kehittämisprojektiin. Projekti alkaa syksyllä 2011. Tarkoitus oli valita projektiin mukaan 4 - 7 seuraa. Koska hyviä hakemuksia tuli liittoon paljon, valittiin maksimimäärä 7 seuraa. Kaikki projektiin hakeneet eivät mahtuneet mukaan, mutta seuraava ohjelma alkaa jo maaliskuussa 2012 ja nyt ulkopuolelle jääneille tarjotaan mahdollisuutta päästä mukaan silloin.
Joonas Salonen vei A-luokan voiton Seinäjoen Technifibre-Cupissa. Joonas voitti kaikki kolme otteluaan suoraan kahdessa erässä. Juho Salminen sijoittui samassa luokassa kolmanneksi. Naisten C-luokassa Taina Lehtonen eteni kahdella otteluvoitolla loppuotteluun, jossa Seinäjoen Eveliina Koivupuisto osoittautui paremmaksi.
Ilmoittautumisia heinäkuun alussa alkaviin seuran uuden ammattivalmentajan Ahti Seppelinin valmennus-ja kurssiryhmiin on jo tullut. Ryhmät täytetään ilmoittautumis järjestyksessä. Kannattaa varata siis paikka hyvissä ajoin. Lähemmät tiedot ja ilmoittautumislomakkeet löydät "Valmennus" sivulta.
Ahti Seppelin aloittaa KTK-GTK:n valmentajana heinäkuun alussa. Seura on allekirjoittanut hänen kanssaan määräaikaisen kaksivuotisen työsopimuksen. Ahti on valmentanut menestyksellisesti KTK-GTK:ssa 1972 - 1987, ja toiminut sen jälkeen 24 vuotta päätoimisena ammattivalmentajana Vaasassa. Hän on myös toiminut Suomen Tennisliiton aluekouluttajana ja -valmentajana 19 vuotta. Ahdin valmennettavat ovat mm. 2000-luvulla saavuttaneet 17 SM-mitalia jakautuen 9 pelaajalle. Seppelinin tuloon saakka juniorien harjoituksia pitää Juho Salminen. Katso lisää sivulta VALMENNUS
Kokkolan Tenniskerhon 50-vuotiaat seniorinaiset nousivat komealla 3-0 voitolla TVS:stä SM-sarjaan ensi sisäkaudeksi.
RSS ATOM