Kevätkisat

16.5.2008

Viikonloppuna 17-18.5 pidettiin Kokkolan kevätkisat Kirkonmäen ja Santahaan kentillä. Osanottajia ja pelejä oli runsaasti molempina päivinä. Etenkin oululaiset olivat joukolla mukana.

Kevätkisat onnistuivat hienosti. Osallistujia oli kerhon omien jäsenten lisäksi mm. Oulusta, Vaasasta, Seinäjoelta ja Espoosta. Myös junioreiden maajoukkuerinkeihin kuuluvia pelaajia oli mukana sekä tyttöjen että poikien sarjoissa (Malinen Jessica, OVS, Atte Virolainen T-61). Sarjoja oli paljon ja sitä myötä myös otteluita oli esim lauantaina yli 50. Kylmä tuuli haittasi hieman, sade ei kuitenkaan onneksi häirinnyt ja sääolothan on otettava vastaan ulkotenniksessä sellaisena kun ne ovat. Kentät olivat hyvässä kunnossa, hiekkatekonurmi oli hieman outo alusta joillekin palaajille. Kaikki tulokset ovat nähtävissä Ässä tulospalvelussa (kts. linkki). Alla joitakin poimintoja.

Poikien sarjoissa ( 18, 16, 14 ja 12-v.) voittajat jakautuivat tasaisesti eri seuroihin. P-18 sarjassa voiton vei kotiseuran edustaja Juho Salminen, p-16 sarjassa taas Vaasan Atte Virolainen oli vakuuttava voittaen kaikki ottelut selvin numeroin. P-14 sarjan voitti Oulua edustava Tommi Rytivaara, jonka semifinaaliottelu maajoukkuvalmennuksessa mukana olevaa Jessica Malista vastaan oli erityisen jännittävä. P- 12 sarja voitti Seinäjoen Pauli Partinen. P-16 nelinpelein voittivat oululaiset Jere Juustila ja Jerry Kerola

Tyttöjen sarjassa (T-16) OVS:n Jessica Malinen otti omansa voittaen samaa seuraa edustavan Rita Kerolan loppuottelussa 6-1,6-1. Jessican isä on tunnettu jalkapallovalmentaja Juha Malinen, joka valmentaa tällä kaudella FC Oulua ja urheilullisuus näyttää vahvalta tässä perheessä.

Aikuisten sarjoja olivat M-45 ja N-40 kaksinpeleissä. Näissä voitot menivät Smash tenniksen Lars-Erik Korpelalle ja Kokkolan tenniskerhon Taina Lehtoselle. Sekanelinpelissä vahvimmiksi osoittautuivat KTK:n Taina Lehtonen ja Kjell Helssten. N-40 nelinpelin voitto meni Suomenselän Tennistä edustaville Airi Mäkelälle ja Aino Koivistolle.

Kiitokset taas Topille hyvin järjestetyistä kisoista. Järjestelyt sujuivat hyvin ja vaatii taitoa hallita tätä määrää pelejä useilla kentillä.

Lisätietoja: http://tennis.fi