Kevätkokous

19.4.2009

Tenniskerhon kevätkokous pidettiin Kaarlessa ke 1.4. Osanottajia oli kiitettävän paljon eli 13 kappaletta. Kiitokset kaikille mukana olleille. Kokouksessa todettiin kerhon talouden olevan nyt varsin hyvällä pohjalla ja lisäksi keskusteltiin mm. hallihankkeesta . Ohessa v. 2008 toimintakertomus

Kokkolan Tenniskerho ry                                   Toimintakertomus  v. 2008

Gamlakarleby Tennisklubb rf

Yleistä

Johtokunnan puheenjohtajana on toiminut Pentti Rytivaara varapuh,joht. Ismo Peltoniemi, sihteerinä Riina Rytivaara ja muina jäseninä Theresia Höglund , Heidi Jyrkkä, Timo Salonen ja Rita Wikman-Tuhkunen. Rahastonhoitajana on toiminut Taisto Harvala.

Kilpailutoiminnan vetäjänä on toiminut Toivo Suorsa.

Junioreiden valmennuksen ja kilpailutoiminnan vetäjänä on toiminut Timo Salonen.

Senioritoiminnan vetäjänä on toiminut Ismo Peltoniemi.

Naistoimikunta vetäjänä Taina Lehtonen

Seuran kevätkokous järjestettiin 19.3.2008  Urheilutalolla ja siihen osallistui 7 jäsentä.

Syyskokous pidettiin 24.11.2008 Hammasklinikka Rytivaaran tiloissa, osallistujia  7 kappaletta

Tenniskerhossa oli 31.12.2008 jäseniä 96  kappaletta. Jäsenmaksu aikuisilta oli 28 euroa ja junioreilta 15 euroa.

Toimikauden aikana on pelattu tennistä kaupungin ulkokentillä  ja urheilutalon tennishallissa.

Seuran pelaajat ovat osallistuneet kansallisiin kilpailuihin, alue-ja SM-kisoihin eri paikkakunnilla ja pelanneet sarjatennistä.

Sisäkauden valmennus

Timo Salonen on toiminut junioreiden valmennuksen ja kilpailutoiminnan vetäjänä. Harjoituksiin on osallistunut n. 33 junioria. Valmentajina ovat toimineet Lucas Höglund, Samuel George Isong, Esa Jalkanen, Elina Myöhänen, Pentti Rytivaara, Joonas Salonen, Timo Salonen ja Toni Tuhkunen

Kesäkauden valmennus

Joonas Salonen on huolehtinut junioreiden kesävalmennuksesta. Lucas Höglund ja Toni Tuhkunen  hoitivat keskuskenttiä kesällä 2008.

Kilpailutoiminta

Tammikuussa järjestettiin Pietarsaaressa Länsirannikon talvikisat, Kokkolassa toukokuussa Kevätkisat ja heinäkuussa  kansalliset kesäkisat. Elo-syyskuussa pidettiin kaupunginmestaruuskisat.

Sarjatennis

Miehet pelasivat sarjatennistä II-divisioonassa kesäkaudella ja talvella III divisioonassa. Joukkueessa pelasivat   Lucas Höglund, Mikko Majanen,  Juho Salminen, Joonas Salonen ja Toni Tuhkunen .  Naiset pelasivat ulkokaudella  ja sisäkaudella I divisioonaassa.  Joukkue Elina Myöhänen, Suvi-Juulia Harvala, Linda Hellsten. Seniorimiehet ovat pelanneet sisäkautta seniorien I divisioonassa ja SM-sarjassa joukkueella Kaarlo Koski-Vähälä, Sakari Koskela ja  Seppo Mäkelä. Seniorinaisten sarjatennistä ovat pelanneet I-divisioonassa  Marja Haulos, Taina Lehtonen, Elina Myöhänen ja Inga-Lisa  Källström.

Kilpailusaavutukset

Elina Myöhänen; ulkokenttien SM, N-50 2-p sekä sisäkenttien SM-hopea

Muu toiminta

Vuosi 2008 oli kerhomme 75-vuotis juhlavuosi. Toiminta juhlavuotena oli kiitettävän aktiivista. Harjoituksiin osallistuttiin kiitettävän aktiivisesti. Myös kilpailuihin saatiin uusia junioreita mukaan.  Junioreille järjestettiin vappuna hauskat sisäkauden päättäjäiset. Samuel valmisti kaikille tennispallo-silmiäiset, jokainen harjoituksiin osallistunut sai kerhon logolla varustetun T-paidan ja lisäksi jaettiin pokaaleja. Esan tyttöryhmäläiset olivat tehneet leivonnaisia, lisäksi tietysti simaa. Pitkään suunnitteilla ollut lehtiprojekti saatiin toteutettua. Tämän asian otti hoitaakseen Ismo Peltoniemi ja erittäin hyvin sen hoitikin. Mainoksia saatiin myytä enemmän kuin etukäteen voitiin kuvitellakaan ja tämä tuotto auttaa kerhon taloutta nyt useiksi vuosiksi eteenpäin. Lehden sisältö oli myös monipuolinen ja valotti sekä mennyttä että nykyhetken tilaa Kokkolana tenniksessä. Lehti jaettiin kesällä kaikkiin talouksiin Kokkolassa ja sillä saatiin varmasti haluttua julkisuutta harrastuksellemme. Ismo oli myös organisoimassa kerhomme 75-vuotisjuhlaa, joka pidettiin Heinäkuun alussa Ravintola Kaarlessa. Lähes koko kutsuvierasjoukko saapui paikalle, kaukaisin vieras oli Riiasta tullut kerhon entinen puheenjohtaja Jan Maura. Vesa Majanen piti ansiokkaan esitelmän Seuran historiasta. Historiikki on nähtävissä kerhomme nettisivulla. Sekä historiikki että edustava joukko seuran toiminnassa mukana olleita henkilöitä loi juhlaan tunnelman, jota harvoin pääsee kokemaan. Vapaa sana kesti siihen asti kunnes ravintola suljettiin ja kaikki mukana olleet sanoivat jonkin sanan tenniskerhosta ja tenniksen merkityksestä heidän elämälleen. Tällaisen tenniskerhon perinteitä on hyvä jatkaa. Juhlan lisäksi järjestettiin kesällä juhlakisat, joissa oli runsaasti osanottajia ja vaihteeksi oikein hyvää säätäkin tarjolla.

Kilpailutuloksia

Länsirannikon Talvikisat, Pietarsaari 18-20.1.2008
Järj: KTK

Miehet A3 2-p   9 pel.   Alaräisänen Harri TJK– Källström Miikka T-61 6-7, 6-2, 6-1