KTK-GTK palkitsi junioreita

12.1.2014

KTK-GTK:n kilpailevat juniorit ja heidän vanhempansa viettivät kauden 2014 alkajaisia lauantaina Pietarsaaren Tennishallissa nelinpelien ja hauskan yhdessäolon merkeissä. Samalla palkittiin pelaajia vuoden 2013 toiminnan perusteella.

Jaettiin Kokkolan Osuuspankin lahjoittamat upeat kiertopalkinnot Rankingmalja  ja Fair-Play malja. Rankingmaljan saa vuodeksi seuran juniori, jolla on vuoden aikana ollut korkein sijoitus Tennisliiton valtakunnalisessa ikäkausirankingissa. Sen sai toisen kerran peräkkäin Eeli Pihlaja, joka voitettuaan vuonna 2013  seitsemät kansalliset kilpailut oli vuoden lopussa pojat 11 vuotta valtakunnallisella rankinglistalla sijalla 8.  Fair-Play malja annetaan vuosittain juniorille, joka on vuoden aikana osoittanut kentällä ja kentän ulkopuolella  esimerkillistä asennetta ja käytöstä. Maljaa ei jaeta peräkkäisinä vuosina samalle pelaajalle. Vuoden 2013 perusteella maljan sai Leevi Pulkkinen ( 13 v. )..

Päättyneen vuoden  aikana on seuran juniorien kesken käyty Pinnaliiga kilpailu, jossa pelaajat ovat saaneet pisteitä kansallisen tason kilpailuissa pelatuista kaksinpeliotteluista ja -otteluvoitoista.  Kaikkaan 13 junioria on vuoden aikana saanut pinnaliigapisteitä. Seuraavat viisi vuoden  2013 aikana eniten pisteitä kerännyttä palkittiin: 1. Matias Salonen 67 pistettä, 2. Otto Wikström 58 pistettä, 3. Eeli Pihlaja 51 pistettä, 4. Aleksi Luhtio 32 pistettä ja 5. Leevi Pulkkinen 29.pistettä.