KTK-GTK avasi sarjakauden vahvasti 4-0 -voitolla

7.11.2015

Kokkolan Tenniskerhon miesten sarjatennisjoukkue aloitti sisäkauden sarjatenniksen kotiottelulla Suomenselän Tennistä (SST) vastaan.

Ykköspelaajien ottelussa KTK-GTK:n Juho Salminen kohtasi SST:n Harri Vartiamäen. Vartiamäki pelasi ottelun alussa rohkeasti ja etenekin nopeasti 3-1 ja 40-15 johtoon. Tämän jälkeen muutamat helpot virheet käänsivät erän suunnan ja Juho nousi 6-3 -erävoittoon. Toisen erän ensimmäiset pelit olivat pitkiä ja tasaisia. Vartiamäen jalan alkaessa painaa Salminen voitti toisen erän myös 6-3.

Toisessa kaksinpelissä kohtasivat Matias Salonen (KTK) ja Eero Klemola (SST). Läpi ottelun Salosen varmat ja painavat peruslyönnit tuottivat Klemolalle vaikeuksia. Salonen voittikin ottelun alle tunnissa selvin lukemin 6-0, 6-0.

Kolmospelaajien ottelussa KTK-GTK:n nuori Eeli Pihlaja avasi sarjatennisuransa. Vastassa oli SST:n vasenkätinen Jukka Matala. Ensimmäinen erä eteni tasaisesti 5-5 -tilanteeseen asti. Silloin Eeli otti ratkaisevan murron ja syötti perään erän itselleen 7-5. Toisessa erässä Pihlaja näytti etenevän selkeään erävoittoon hankittuaan murtopallon itselleen 4-0 -johtoasemassa. Matalan rohkeat verkollenousut kuitenkin tuottivat tulosta ja erä eteni tiebreak-ratkaisuun. SIinä Matala oli niukasti vahvempi. Ottelun voitto ratkaistiin siis 10-tiebreakissä. Siinä Eeli oli alusta asti terävämpi ja varmisti kotijoukkueen voiton lukemin 7-5, 6-7, 10-5.

Kaksinpelien jälkeen nelinpelissä kohtasivat KTK-GTK:n Salminen ja Salonen sekä SST:n Vartiamäki ja Matala. Ensimmäisessä erässä nähtiin vain yksi syötönmurto, jonka turvin KTK vei avauserän 6-4. Toisen erän alun 2-0 -johto haihtui nopeasti, kun kotijoukkueen pelaajat tekivät helppoja virheitä verkolla. Erä SST:lle lopulta 6-3. Tämäkin ottelu ratkesi siis matchtiebreakissä, jossa Salminen ja Salonen palasivat tasolleen, ja veivät sen 10-4.

KTK-GTk:n miesten sarjatennisjoukkue jatkaa sisäkauttaan kolmen viikon kuluttua vierasottelulla Kurikassa. Silloinkin tavoitteena on voitto, jotta lohkon ennakkosuosikilla, Seinäjoen Tennisseuralla, säilyy paine keskinäiseen otteluun.