Kesän avauskisa: Eeli ja Emil voittajia, Aleksi kakkonen

30.5.2017

Kansalliset kesän avauskisat pelattiin sateiden takia yhtä ottelua lukuunottamatta sisällä Urheilutalon hallissa. Mukana oli oman seuran pelaajien lisäksi kilpailijoita Oulusta, Rovaniemeltä, Kuopiosta, Jyväskylästä, Seinäjoelta ja Pietarsaaresta.

Miesten C-luokan erittäin hyvätasoisessa loppuottelussa Emil Bjon voitti Aleksi Luhtion kolmessa erässä. Pojat 16 vuotta voiton vei odotetusti Eeli Pihlaja. Pojat 15 v. D-luokan voitti Seinäjoen Anton Orpana, Onni Koiviston sijoittuessa kolmanneksi. Pojat 13 v. D-luokka pelattiin lohkona. Voiton vei Rovaniemen Joonas Sorvisto. Tässä sarjassa esitti kolmanneksi sijoittunut vasta 10 vuotias Oulun Erda Kemppainen erittäin hienoa tennistä. Hän onkin oman ikäluokkansa Suomen rankingissa sijalla 4. Ensi kertaa kilpaillut William Mikkola ( synt. -07 )sijoittui nejlänneksi. "Wilpun" peli kehttyi ottelu ottelulta aivan silmissä. Maanantain harjoituksissa Wilpun kysymys kuuluikin: "Koska meillä on seuraava turnaus?"