Seuramme nuoret pelaajat kolmeen sarjavoittoon Vaasa Cupissa

25.9.2017

Seuramme 14 vuotiaat pelaajat Eeli Pihlaja ja Emil Bjon voittivat kaiken mitä oli voitettavissa kansallisessa Vaasa Cupissa viikonvaihteessa. Eeli Pihlaja voitti miesten B-luokan, Emil Bjon miesten C-luokan ja Eeli ja Emil yhdessä miesten B-luokan nelinpelin.

Miesten B-luokassa Eeli teki heti avausottelussaan jättiyllätyksen lyömällä sarjan ykkössijoitetun T-61:n Elmeri Laitilan. Ratkaiseva 3. erän tie-break päättyi 12 - 10 Laitilalla oltua kerran jo ottelupallon. Kello 8 sunnuntaina pelatussa välierässä Roope Korpelaa vastaan Eeli oli avauserän "puoli unessa" mennen ensimmäistä kertaa johtoon vasta tilanteessa 5-4. Voitto kuitenkin kotiin rutiinilla 6-4, 6-2. Jännittävässä ja hyvätasoisessa loppuottelussa korkealla naisten A-luokassa olevaa Eveliina Koivupuistoa vastaan Eeli hävisi avauserän 5 -7, voitti toisen 6-3 ja ratkaisevan kymppi tie-breakin 10 - 5.

Miesten C-luokan Emil pääsi suoraan 2. kierrokselle, jolla voitti Vaasan Aleksi Kiviniemen 6-1, 6-2,. Välierävastustaja Loimaan Tennisseuran Tuomas Ketonen kaatui 6-1,6-1 ja loppuottelussa Seinäjoen tykkisyöttäjä Mika Virmalainen 6-1,6-2.

Miesten B-luokan nelinpelissä Pihlaja ja Bjon löivät parin Hannu Koivupuisto STS / Ari Pesonen T-61 6-3,6-2. Välierässä kaatui pari Eveliina Koivupuisto STS / Emilia Salo ViTeS 6-3,6-4 ja loppuottelussa kisan ennakkosuosikit Seinäjoen Jaakko Matikainen ja Juho Välikangas 3-6,7-5,10-3.