Eeli Pihlaja valtakunnallisen Junior GP kilpailusarjan päätösturnauksessa = Masters- turnauksessa kolmanneksi

9.12.2018

Turussa pelattiin valtakunnallinen Junior GP - Mastersturnaus. Turnaukseen kutsutaan vuoden aikana  osakilpailuissa ikäluokissaan kahdeksan eniten JGP-pisteitä  kerännyttä. Edellisen kerran on  Kokkolan pelaaja  päässyt tässä turnauksessa välieriin v. 2004 jolloin Lucas Höglund hävisi välierän Patrik Niklas-Salmiselle, Turnaukseen selvinneet 8 pelaajaa pelaajvat kahdessa neljän pelaajan lohkossa jokainen jokaista vastaan. Välierät pelatan ristiin lohkojen voittajat toisen lohkon kakkosta vastaan. Tällä kertaa Eeli Pihlaja raivasi tiensä alkulohkosta välieriin, jossa hävisi hyvän taistelun jälkeen koko turnauksen  lopulta voittaneelle Oliver Saariselle.

Ottelutuloksia:

Pojat 16 vuotta:

Alkulohko B: Eeli Pihlaja, Kokkolan Tenniskerho - Alex Lindqvist, Helsingin Lawn-Tennis Klubi 2-6,6-1,6-3, Eeli Pihlaja - Jonas Riska, Helsingin Lawn-Tennis Klubi 6-1,5-0 luovutus, Jimi Goman, Oulun Verkkopalloseura - Eeli Pihlaja 6-4,6-3,

Välierä: Oliver Saarinen, Espoon Tennisseura ( lohko A:n 1. ) - Eeli Pihlaja ( lohko B:n 2. ) 6-2,6-2,

Loppuottelu: Oliver Saarinen, Espoon Tennisseura - Kasper Byskata, Åbo Lawn-Tennis Klubb 6-4,3-6,6-2.