Neljä seuramme pelaajaa, Eeli Pihlaja, Emil Bjon, Mikko Majanen ja Riku Koivisto pelasivat hyviä otteluja kesän kovatasoisimmassa massakisassa Oulussa

1.7.2019

Oulun Verkkopalloseuan 100-vuotis Juhlakisoissa pelattiin Nallisportin viidellä ja Korkeasaaren kuudella massakentällä 28.-30,6. yhteensä 219 ottelua 19 eri sarjassa. Saman aikaisesti pelattiin Nallisportin hallissa alle 8 vuottiaiden miditenniskisaa.

Nalllisportin ulkokentillä pelattiin perjantaista sunnuntaihin myös miesten ja naisten yleisten luokkien SM-kisojen puolivälieriä, välieriä ja loppuotteluja sekä kaksin- että nelinpelissä. Näissä oli mukana useita kansainvälisissä ammatilaisrankingeissä mukana olevia pelaajia, Suomen kärkipelaajista ainoastaan haastajatason kisaa samanaikaisesti pelannut Emil Ruusuvuori ja Wimbledonin juniorisarjaan valmistautuva Otto Virtanen eivät olleet mukana.

Järjestelyihin oli satsattu todella hyvin Suuren Maailman tyyliin. Tunnelma kisapaikalla oli hyvä. Ykköskentän pelejä kuvattiin jatkuvasti ja streemejä löytynee varmasti internetistä. Pelipalloissa oli Dunlopin logon lisäksi 0VS-100-logo. Tennisväkeä oli katsomossa jatkuvasti runsaasti. Nallisportin hallin pelaajaillassa lauanntai-iltana OVS tarjosi kaikkien sarjojen pelaajille ja huoltojoukoille järjestäjien piikkiin pientä purtavaa ym. tarjoilua.

Mukana olleille Kokkolan Tenniskerhon pelaajille tuli kaikille hyviä  otteluita ja otteluvoittoja vaikka finaalipaikat jäivät tällä kertaa saavuttamatta. Miesten B-luokassa Eeli ja Emil etenivät välieriin. Kummallekkin paras ottelu oli puolivälierissä, joissa Eeli löi Espoon kokeneen Antti Pasasen 6-2,6-2 ja Emil pelasi tähän asti kauden parhaan ottelunsa voittaen sarjan ykkössijoitetun Rovaniemen Aleksi Ollilan 6-2,6-0, Välierissä  Eeli pelasi tasaisen, pitkän kolmen erän ottelun, jonka OVS:n Aaron Matikkala loputa voitti. Emil ( liiton P 16 ranking sija 12. ) kohtasi OVS:n Jimi Gomanin ( liiton P 16 ranking 2. ). Vaikka ottelussa nähtiin hyvin monta etupalloihin edennytitä peliä Goman vei sen 6-2,6-1,

Miesten C-luokassa Riku Koivisto voitti avausottelussaan pitkässä kolmen erän ottelussa Kempeleen Toni Seppäsen. Otteluusa pelattiin mm. kaksi tie-breakia. Seuraavaan otteluun arpa toi vastustajaksi koko sarjan lopulta selvänumeroisesti voittaneen Joensuun valmentajan Mika Purmosen, joka voitti Rikun 6-2.6-1. Mikko Majanen voitti kaksi ensimmäistä  otteluaan selvin numeroin. Puolivälierässä tuli vastaan sarjan ykkössijoitettu Henri Määttä. Mikko voitti avauserän 6-3, mutta Määttä vei kaksi seuraavaa erää ja otteluvoiton.

SEURAMME PELAAJIEN OTTELUTULOKSIA OULUN VERKKOPALLOSEURAN 100-VUOTIS JUHLAKISOISSA:

MIEHET B-LUOKKA ( 19 pelaajaa ); 2. kierros: Emil Bjon Kokkolan Tenniskerho -  Sakari Vehkaoja Sotkamon Tennisseura  w.o, Eeli Pihlaja Kokkolan Tenniskerho (4.) - Viljami Meriläinen Oulun Verkkopalloseura 6-2, 7-6, Puolivälierät: Emil Bjon Kokkolan Tenniskerho - Aleksi Ollila Rovaniemen Verkkopalloseura (1. ) 6-2,6-0, Eeli Pihlaja Kokkolan Tenniskerho (4.) Antti Pasanen Espoon Tennisseura 6-2,6-2,  Välierät: Jimi Goman Oulun Verkkopalloseura ( 3.) Emil Bjon Kokkolan Tenniskerho 6-2,6-1. Aaron Matikkala Oulun Verkkopalloseura Eeli Pihlaja Kokkolan Tenniskerho (4.) 6- 7,6-3, 6-4. Loppuottelu; Jimi Goman Oulun Verkkopalloseura ( 3.) Aaron Matikkala Oulun Verkkopalloseura 6.-2,3-6,6-4.

MIEHET C-LUOKKA ( 26 pelaajaa ): 1. kierros: Mikko Majanen Kokkolan Tenniskerho - Niko Vähäkuopus Oulun Verkkopalloseura 6-1.8-1,  Riku Koivisto Kokkolan Tenniskerho - Toni Seppänen Kempeleen Tennis 6-7, 8-2, 7-6, 2. kierros: Mikko Majanen Kokkolan Tenniskerho - Veeti Mykkänen Hukka Players Club  6-2,6-3, Mika Purmonen Karjalan Tennis (8.) - Riku Koivisto Kokkolan Tenniskerho 6-2,6-1, puolivälierät: Henri Määttä Kuusamon Eräpallo ( 1. ) - Mikko Majanen Kokkolan Tenniskerho 3-6,7-5,6-3, Loppuottelu: Mika Purmonen Karjalan Tennis (8.) - Toni Rantala Hukka Players Club 6-1,6-4.

QULUN VERKKOPALLOSEURAN 100-VUOTIS JUHLAKISOJEN KANSSA SAMAN AIKAISESTI PELATUT YLEISTEN LUOKKIEN SM.KISOJEN OTTELUT

Perjantai 28.6.

Miesten kaksinpelin puolivälierät:

Harri Heliövaara Sata.Tennis - Eero Vasa Åbo Lawn-tennis Klubb 6-2,6-1

Panu Virtanen HVS-Tennis . Patrik Kaukovalta HVS-Tennis  6.4,4-6,6-2

Ville-Petteri Ahti  Smash-Kotka - Lauri Kiiski Tampereen Tennisseura 6-2,6-4

Patrik Niklas-Salminen HVS-Tennis - Alex Hedman HVS-Tennis 6-1,6-3

Naisten kaksinpelin puolivälierät:

Oona Orpana Smash-Kotka - Peppi Ramstedt HVS-Tennis 6-0,6-0

Emma Eerola HVS-Tennis - Heidi Sarkkinen Oulun Verkkopalloseura 6-3,4-6.7-8

Liisa Vehviläinen Åbo Lawn-Tennis Klubb - Emilie Gabran HVS-Tennis  6-3,6-1

Mariella Minetti Tampereen Tennisseura - Monica Malinen Oulun Verkkopalloseura 76, 6-4