Eeli Pihlaja miesten B-luokan voittaja Vaasan syyskisoissa

1.10.2019

Eeli Pihlaja ( 16 v. ) voitti Vaasan kansallisissa syyskisoissa miesten B-luokan, Tiukimman vastuksen Eeli sai 3. kierroksella välierässä seura ja harjoituskaveri Emil Bjonista ( 16 v. ). Harmi, että arpa vei pojat kaavioon samalle puolelle. Muuten olisi loppuottelu todennäköisesti pelattu Kokkolan poikien kesken. Välierässä Emil vei avauserän 6-2 ja Eeli toisen 7-5. 3. erän tie-break  meni Eelille 10-8. Loppuottelun Eeli voitti suoraan kahdessa erässä.

Eeli ja Emil osallistuivat myös miesten A-luokkaan, jossa molemmat voittivt avausottelunsa. 2. kierroksella Emil antoi hyvät vastuksen 1. sijoitetulle sarjan lopulliselle voittajalle Isac Lindenille. Eeli puolestaan otti 2. sijoitetulta Jaakko Matikaiselta toisen erän 6-0! Matikainen vei 3- erän 6-3.

Miesten C-luokassa Riku Koivisto voitti avausottelunsa selvästi. Seuraavassa ottelussa tuli tappio sarjan 2. sijoitetulle Reijo Tuoviselle, joka voitti pitkän ottelun päätteeksi 3.erän tie-breakin 11-9. Rikun ja ensi kertaa kilpailleen Juha Vasalammen esitys miesten B-luokan nelinpelissä oli lupauksia antava, vaikka ei otteluvoittoja vielä tullutkaan,

Ottelutuloksia:

Miesten A-luokka: 1. kierros: Emil Bjon KTK - Anton Inbeg HVS 6-0,6-1. 2.kierros; Isac Linden TRÄFF ( 1. sijoitettu ) - Emil Bjon 6-2,6-1, Eeli Pihlaja KTK - Göran Björkholm WaTC 6-2,7-5, välierät: Isac Linden - Joonas Matikainen STS 6-1,6-3. Jaakko Matikainen STS ( 2. sijoitettu ) - Eeli Pihlj 6-4,0-6,6-3. loppuottelu: Isac Linden - Jaakko Matikainen 6-1,7-5.

Miesten B-luokka: 1. kierros: Eeli Pihaja KTK ( 1. sijoitettu ) - Sergey Nurminen TaTS 6-2,6-3. Emil Bjon KTK - Anton Orpana STS 6-1,6-1, välierät: Eeli Pihlaja - Emil Bjon 2-6,7-5,10-8, Riku Virolainen KauTS - Marko Pitkämäki STS 6-4,6-0, loppuottelu; Eeli Pihlaja - Riku Virolainen 6-2,6-4.

Miesten C-luokka: 1. kierros: Riku Koivisto KTK - Matias Pölönen STS 6-3,6-1, 2. kierros: Reijo Tuovinen STS  ( 2. sijoitettu ) - Riku Koivisto 6-7,6-0,11-9.

Miesten B-luokan nelinpeli: 1. kierros: Riku Virolainen KauTS / Marko Pitkämäki STS ( = 2. sijoitetut ) - Riku Koivisto / Juha Vasalampi KTK 6-3,6-2.