Eeli Pihlaja ja Emil Bjon mukana TEHO SPORT Finnish Tour huippukisassa

17.7.2021

Kilpailu pelataan 16.-18.7. Wasa Tennis Clubin järjestämänä Wasa Sport Parkin hardcourt ulkokentillä. Turnauksen voittajalle on luvassa 2000 euroa palkintorahaa. Emil aloitti pelinsä perjantaina 1. kierroksen ottelulla, jossa voitti HVS:n Anton Inbergin 6-2,6-0. Lauantai aamun ensimmäisessä ottelussa kohtasi Emil tähän astisen tennisuransa selvästi kovimman vastustajan, ykkössijoitetun Juho Paukun. 35 vuotias Paukku on kuulunut Suomen Davis Cup joukkueeseen vuosina 2007 - 2014. Korkeimmat ATP ranking sijoitukset hänellä oli v. 2011 kaksinpelissä sija 379. ja nelinpelissä 250. Hän on voittanut neljä ammattilaisturnausta. Heinäkuun alussa pelatuissa yleisen luokan SM-kisoissa hän sai miesten kaksinpelissä hopeaa. Emil ei kuitenkaan kuvia kumarrellut vaan pelasi ennakkoluulottomasti omaa peliään, löi  ja liikkui hyvin. Paukun ylivoimaisesta rutiinista huolimatta Emil pelasi hyvän ottelun, joka päättyi Paukun 6-2,6-3 voittoon.

Eeli on kaaviossa 8. sijoitettuna suoraan toisella kierroksella, ja kohtaa lauantai iltapäivällä järjestävän seuran Pertti Mandellin. Mandell on urallaan voittanut mm. kaksi pojat 18 vuotta Suomenmestaruutta ja pelannut miesten SM-liigassa pronssia saavuttaneen joukkueen ykköspelaajana. Lauantai illan aikana ottelun Pihlaja - Mandell voittaja kohtaa vielä puolivälierässä voittajan ottelusta Leevi Säätelä  ( 2. sijoitettu ) - Robin Parts ( Viro ).

Tätä uutista päivitetään vielä lauantaina, kun Eelin pelien eteneminen on tiedossa.

No niin, Eeli löi Mandellin 6-2,6-1, ja kohtaa  puolivälierässä Viron Robin Partsin. Koska Parts voitti 2, sijoitetun Leevi Säätelän 3. erässä 6-4,3-6,7-6 ja ottelu venyi hyvin pitkäksi, Eelin puolivälierä siirtyy illan viimeiseksi otteluksi.

Puolivälierät: Juho Paukku (1.) - Tommy Hellström SMASH  6-0,6-1,    Oskar Antinheimo HVS (4.) - Indrek Soome PTT 7-5,6-2,   Lauri Kiiski TaTS ( 3.) - Oliver Saarinen ETS ( 7. ) 6-3,6-2,  Robin Parts Viro - Eeli Pihlaja KTK-GTK (8.)  6-2,6-4.

Päivitetty 18.7.  Välierät:  Juho Paukku (1.) - Oskar Antinheimo (4.) 6-3,6-3, Lauri Kiiski (3.) - Robin Parts 6-4,6-2, loppuottelu: Paukku - Kiiski 5-7,7-5,7-6 ( tiebreak 7-2 ).