Seuramme pitkäaikainen valmentaja Ahti Seppelin on menehtynyt 11.5.2023

12.5.2023

Ahti työskenteli loppuun asti rakastamansa lajin parissa. Hän oli aina aidon innostunut valmentamisesta sekä kehitti itseään jatkuvasti. Kokkolan Tenniskerho kiittää ja muistaa Ahtia vuosikymmeniä jatkuneesta ansiokkaasta työstä Kokkolan, Vaasan sekä Suomen tenniksen hyväksi.

Ahdilla oli vuosikymmenien kokemus eri taso- ja ikäryhmien valmentamisesta, valmentajien kouluttamisesta, seurojen valmennustoiminnan organisoinnista ja alueellisten ja valtakunnallisten leirien vetämisestä.

Kotimaisen valmentajakoulutuksen lisäksi Ahti on suorittanut "Professional Tennis Registry - USA" - valmentajatutkinnon ja osallistunut mm. kansainvälisten valmennuksen huippuosaajien Richard Schörnborn (Saksa), Frank Zlesak (Tsekki) ja James D Loehr (USA) pitämiin seminaareihin ja koulutustilaisuuksiin.

Ahdin viikottaisessa valmennuksessa vähintään vuoden olleista pelaajista on Ahdin valmennuksessa ollessaan tai sen jälkeen;

• 33 noussut A-luokkaan (viimeisin nousu tammikuussa 2021)
  • 25 saavuttanut yhden tai useamman SM-mitalin (viimeisimmät v. 2022)
  • 11 saavuttanut yhden tai useamman Suomenmestaruuden
  • 4 opiskellut USA:sa tennistipendillä ja pelannut yliopistotennistä (80- luvulla Markku Holopainen, 90-luvulla Roope Kalajo ja Taavi Suorsa, v. 2000 - 2005 Mikko Hermans)
  • 2 saavuttanut ikäluokassaan Euroopan-mestaruus pronssia

Yksi pelaaja, joka ei ole ollut Ahdin viikoittaisessa valmennuksessa, mutta osallistui juniorina useille Ahdin pitämille leireille, on pelannut ATP Tourilla ja Grand Slam - kisoissa = Olli Rahnasto.

Ahti on palkittu ansioistaan tenniksessä mm.:

• Kokkolan kaupungin vuoden valmentaja palkinnolla v. 1982
  • Opetusministeriön myöntämällä Suomen Urheilun ja Liikunnan Ansiomitalilla Kultaisin Ristein v. 1994
  • Suomen Tennisliiton Hopeisella Pallolla v. 2001
  • Nimetty Suomen Tennisliton Vuoden Seuratoimijaksi v. 2013
  • Valittu Suomen Tennisliiton Länsi-Suomen aluetoiminnan koordinaattoriksi v. 2015