Ajankohtaista

KTK-GTK:n pojat pelasivat hyvin kansallissa Vaasan Syyskisoissa. Otto Wikström tuli toiseksi ja Eeli Pihlaja oli jaetulla kolmossijalla pojat 11 vuotta sarjassa. Miesten B-luokassa Tuomas Salminen otti listavoiton itseään 3 tasopykälää korkeammalle rankatusta pelaajasta.
Vaasassa pelatuissa Tennislliton Länsi-Suomen alueen mestaruuskilpailuissa oli Kokkolan Tenniskerhon menestys huomattavasti parempi kuin Suomella Lontoon Olympialaisissa. KTK-GTK:sta oli kisoissa kahdeksan urheilijaa, joista kuusi saavutti mitalin - kaksi kultaa ja neljä pronssia - ja loputkin olivat pistesijoilla.
Hangossa pelatussa ITF:n seiniorien pistekisassa "Scandinavian EB Championships by Mandatum Life"-turnauksessa seuramme Elina Myöhänen menestyi erinomaisesti. Elina voitti parinaan Leena Ranta N 40 nelinpelin. N 55 kaksinpelissä Elina eteni loppuotteluun, jossa Maailman listan nelonen Australian Lyn Mortimer oli parempi suoraan kahdessa erässä 4-6,3-6.
Elina Myöhänen voitti Helsingissä pelatuissa seniorien SM-kilpailuissa Suomenmestaruuden naisten 55 v. kaksinpelissä. Elina löi välierässä HVS:n Heli Petäjän 6-3,6-0, ja loppuottelussa HVS:n Leena Rannan 6-3,6-2. Onneksi olkoon Elina!
Kokkolan Kesäkisoissa pelattiin neljän päivän aikana 66 ottelua seitsemässä eri sarjassa. Tenniskerhon pelaajista voittivat sarjansa miesten A-luokassa Jaakko Puputti, joka kukisti loppuottelussa kolmessa erässä Vaasan Atte Virolaisen, sekä miesten C-luokan aika ylivoimaisesti voittanut Toni Tuhkunen. Kolme muuta seuramme pelaajaa eteni loppuotteluun; N C finaalissa Vaasan Emilia Laitila oli parempi kuin Taina Lehtonen, P 15 sarjassa Oulun Eliel Haapanen voitti Matias Salosen ja pojat 11 loppuottelussa egyptiläinen Omar Loufty voitti hyvin taistelleen Otto Wikströmin, joka johti välillä toista erää 5-3, mutta taidot eivät vielä aivan riittäneet erävoittoon. Tenniskerhon pelaajista sarjojensa kolmosiksi etenivät Tommi Syrjälä M C-luokassa, Vili Hämynen P 15-, Totti Häggblom P 13-, ja Eeli Pihlaja P 11-sarjoissa. Miesten B-luokan voitti Tampereen Pauli Partinen ja P 13 sarjan Vaasan Oscar Strandback. Seuramme pelaajia oli kisoissa mukana aikuisten sarjoissa 10 pelaajaa ja juniorisarjoissa 11 pelaajaa.
Tuomas Salminen pelasi itsensä B-luokan välieriin Raahessa kansallisissa Pekanpäivien Kisoissa. Avauskierroksella Tuomas voitti RVS:n Marko Väisäsen 6-3,6-0. Välierässä kisan ykkössijoitettu YlTe:n Sami Markkanen löi Tuomaksen 7-6,6-0.
Vaasan kansalliset kesäkisat menivät lauantain osalta, jolloin P 11 sarja pelattiin, sateen takia hallikisoiksi. Kokkolan Tenniskerhon pojat pelasivat tässä sarjassa hyvin huolimatta siitä, että vastustajilla oli selvästi enemmän kokemusta sisällä pelaamisesta. Otto Wikström tuli toiseksi ja Eeli Pihlaja kolmanneksi P 11 sarjassa.
Kesävalmennukseen on ilmoittautunut jo 43 pelaajaa. Heinä- ja elokuun ryhmissä on vielä jonkin verran tilaa aikaisemmin valmennuksessa mukana olleille tai omin päin pelanneille. Elokuussa on sekä juniori- ( 7 - 11 v. kurssit ja 11 - 14 v. kurssit ) että aikuiskursseja kokonaan uusille pelaajille, ja ilmoittautuminen niille on jo hyvin käynnissä. Vapaat paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Täytettäessä sisäkauden 2012 - 2013 ryhmiä ovat kesän aikana mukana olleet etusijalla.
Tuomas Salminen voitti Lempäälän kansallisten pääsarjan, miesten C-luokan. Hän voitti 16 pelaajan kaaviossa neljä ottelua, mm. välierässä ykkössijoitetun VarTe:n Verneri Ovaskaisen. Loppuottelu pelattiin hiekkanurmella sateessa. LeTS:n Juha Pärkkä johti avauserää jo 4-0, mutta kun Tuomas tuli lähemmäs palauttamaan sateen kastelemia lyhyeksi jääviä palloja, ottelu kääntyi ja "Tsuki" voitti loput pelit 13-3 ja ottelun 7-5,6-2.
Seuramme isännöi perjantaina ja lauantaina kansalliset juniorikisat, joissa omien pelaajien ohella oli junioreita Seinäjoelta, Vaasasta ja Pietarsaaresta. KTK-GTK:n pelaajat ottivat kolmesta luokkavoitosta kaksi; Matias Salonen P 14 sarjassa ja Otto Wikström P 12 sarjassa. P 10 sarjan voitti odotetusti Pietarsaaren Alex Lind. Tässä sarjassa kaksi ensi kertaa kilpaillutta seuramme pelaajaa Eeli Pihlaja ja Elias Mikkola voittivat molemmat kaksi ottelua. Eeli sijoittui sarjassa toiseksi ja Elias kolmanneksi.
RSS ATOM