Ajankohtaista

Suomen Tennisliitto julkisti 15.11. Tennisgaalassa Helsingissä vuoden 2013 parhaat pelaajat, seurat ja toimijat. Hyväntekeväisyysgaalaan osallistui 330 henkilöä. Palkittujen joukossa oli mm. Kokkolan Tenniskerhon Ahti Seppelin, joka valittiin vuoden seuratoimijaksi.
KTK-GTK:n Matias Salonen voitti Vuokatissa Katinkulta Wilson Open kisassa pojat 15 vuotta sarjan ilman erämenetyksiä. ONNEKSI OLKOON MASA !!! LOISTAVAA !!!!
KTK-GTK:n Juho Salminen voitti T-61:n kansallisen Wlison Cupin miesten B-luokan ( kaaviossa 10 pelaajaa ).
Seuramme aloitti naisten 2. divisioonan lauantaina "kotikentällä" Pietarsaaren hallissa voittamalla helsinkiläisen Teekkari-Tenniksen 2-1. Ottelutulokset: Kaksinpelit: Elina Myöhänen KTK-GTK - Anu Hentonen TeTe 4-6,6-3,6-4, Linda Hellsten KTK-GTK - Laura Hellgren TeTe 6-1,6-1, Nelinpeli: A Henttonen / L Hellgren TeTe - E Myöhänen / L Hellsten KTK-GTK 6-1,6-3.
Seuramme edustusjoukkue löi 3. divisoonan avausottelussa Vaasassa Tennis-61:n puhtaasti 0 - 4. Ottelutulokset: Kaksinpelit: Juho Salminen KTK-GTK - Elmeri Laitila T-61 6-3,6-2, Tuomas Salminen KTK-GTK - Julius Savolainen T-61 6-3,6-3, Matias Salonen KTK-GTK - Jussi Hirsimäki T-61 6-4,6-7,6-1, nelinpeli: Juho Salminen / Matias Salonen KTK-GTK - Julius Savolainen / Jussi Hirsimäki T-61 6-2,6-3.
Seuramme kansalliset juniorikisat pelattiin 5.-6.10. Pietarsaaren Tenniscenterissä. Oman seuran pelaajista menestyivät parhaiten Eeli Pihlaja, Otto Wikström ja Onni Koivisto, joista Otto P 12 sarjassa ja Onni P 10 sarjassa etenivät kahdella ylivoimaisella otteluvoitolla sarjojensa loppuotteluun. Eeli voitti P 12 sarjassa avausottelunsa näytöstyyliin, mutta välierässä joutui taistelemaan kolme erää sarjan ykkössijoitettua Rasmus Krookia vastaan, ennen kuin sai revanssin poikien edellisestä keskinäisestä ottelusta. Pojat 12 vuotta finaalissa Eeli ja Otto pelasivat jännittävän ja hyvätasoisen ottelun, joka päättyi kolmessa erässä Eelin voittoon. Pojat 10 vuotta finaalissa Onni sai tunnustaa Aleksi Yli-Sikkilän paremmakseen. Kisoissa oli mukana neljässä sarjassa yhteensä 28 pelaajaa kahdeksasta eri seurasta. Omasta seurastamme oli mukana 8 pelaajaa, joista kolme pelasi ensimmäiset kisansa. Kovatasoisin oli pojat 14 v. sarja, jonka loppuottelussa ikäluokkansa Suomen rankingkakkonen Roni Rikkonen Tampereelta löi rankingnelosen Närpiön Isac Lindenin 7-6,7-5. Tyttöjen 11 vuotta sarjan voitti Veera Ylipulli Vaasasta. Veera aloitti tenniksen 5 vuotiaana, ja ehti olla n. 3 vuotta Ahti Seppelinin valmennuksessa pari kertaa viikossa, ennen kuin Ahti muutti Kokkolaan.
RSS ATOM