1968 - 1974

1968-1970:

Tenniskerho valui aallonpohjaan kaikilla toiminnan aloilla. Syynä tähän oli yli puolen tusinan seuran keskeisen henkilön muutto paikkakunnalta pois.

1971-1974:

Kokkolan tennisseura kasvoi vilkkaaksi toimivaksi urheiluseuraksi: Vuoden 1970 vuosikokouksessa johtokuntaan tulivat mm. Matti Luokkala,Kaarlo Koski-Vähälä ja Ahti Seppelin jotka 70-luvulla kehittivät KTK:ta voimakkaasti. 1971 uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Pentti Ahmas.Yksi suuri vaikuttaja oli Paavo Kalajo,joka keväällä 1971 saapui Kokkolaan.Hänen vaikutuksestaan kokkolalaispelaajat uskaltautuivat mukaan myös kansallisiin kilpailuihin mm.Vaasaan,Ouluun ja Jyväskylään. Ahti Seppelin aloitti valmentajauransa 70-luvun alussa ja loi parissa vuodessa juniorikaartin jollaista Pohjanmaalla ei oltu aikaisemmin nähty. Pekka Sahlgren, Pekka Sundell, Eeva-Liisa Mäkelä ja Pirjo Huttula kahmivat palkintoja kansallisissa juniorikisoissa Oulua ja Kuopiota myöten.

1974:

Kilpakentille tulivat Timo Huttula, Paul Slotte ja Ari Halmi. B-luokkaan kipusivat 70-luvun alkupuolella Robert Slotte, Matti Sahlgren, Pekka Sahlgren, Paavo Kalajo, Tapio Keranto, Ahti Seppelin, Matti Luokkala, Kaarlo Koski-Vähälä, ja Jarmo Ylitalo.