1990 - 1994

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1990:

Kesällä Kesäkuussa 1990 järjestettiin Suomessa ammattilaiskisat: Finnish Satellite Circuit, josta KTK-GTK järjesti ”KESKIPOHJANMAA SATELLITE TOURNAMENT” osakilpailun.  Karsintasarjassa oli 20 osallistujaa joista 15 suomalaista. Pääsarjassa 32 osallistujaa joista 8 suomalaista. Pienen seuran järjestettäväksi hanke oli mahtava! Tarvittiin tuomarit, pallopojat, kentänhoitajat, majoitusta, kuljetusta, kanttiinia, markkinointia, tulospalvelua sekä taloudellista tukea  sponsoreilta!  Kisasäät ja kentät eivät aluksi suosineet pelaajia, mutta loppupelien aikana kesä  ja kentät olivat parhaimmillaan.

SVUL:n Suurkisoista Helsingistä KTK-GTK- laisilla on monia muistoja. Tenniksellä oli omat pelinsä Oulunkylän tekojääradalla, jossa käydyissä otteluissa KTK-GTK:n pojat Joni Nygård ja Jukka Majanen voittivat Jarkko Niemisen turkulaisen 4-pelijoukkueen ensimmäisen kerran Suurkisojen pääjuhla keräsi Olympiastadionin aivan täyteen eri lajien edustajia. Mahtava juhlamarssi eteni Mannerheimintietä halki kesäkuuman Helsingin. KTK-GTK:n  juniorijoukkoa johti Jan Maura ja jälkijoukon valvojina astelivat Maria Holmqvist ja Vesa Majanen.0 Kansalliset kesäkisat järjestettiin ”Venetsialaistenniksenä".

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------.

1991:

Merkittävä tapaus seuran historiassa oli kun 1991 kesäksi palkattiin ulkomainen tennisvalmentaja, tsekki Miroslaw Zelenka. Juniorit ja kilpapelaajat saivat taitavaa ohjausta,pelitaidot kohosivat harppauksin, tekniikka ja taktiikka varmistuivat. Heikko kielitaitokaan ei haitannut opetusta! ”Mirolla” oli hyvät näytöt ja selkeät harjoitteet. Fazer-Junior GP-kisa 14-16.06.1991 jäi ikimuistoiseksi painajaiseksi järjestäjien mieliin! Perjantain alkuottelut 12v- tytöt ja pojat pelasivat hyvissä olosuhteissa. Lauantaina alkoi kylmä tuuli + 10 astetta ja vesisade joka pilasi ulkopelit.  Siitä huolimatta tytöt pelasiva Santahaassa koko ajan. Kesäaikaan Urheilutalo oli suljettu ja urheiluhallin juoksurata remontissa. Pelattiin joku peli Palloilusalissa, kunnes katto alkoi vuotaa vettä kentän takarajan kohdalta. Tennishalli oli iltayöstä ainut kuiva pelialusta. Vielä sunnuntaiaamunkin jatkunut sadepisti aikataulut uusiksi. Jotenkin pelit saatiin päätökseen ennen iltajunien lähtöä! Seuran oma kasvatti Roope Kalajo voitti Euroopan mestaruus pronssia  pojat alle 18 vuotta nelinpelissä yhdessä Ville Liukon kanssa .Elina Myöhänen sai SM-hopeaa ja pronssia.

1992-93:

Pj. Toivo Suorsa, siht. Sirpa Vuorinen. Puheenjohtaja Suorsa järjesti kisoja ahkerasti toimien kilpailujen johtajana ja johtokunta avusti järjestelyissä. Vuoden aikana oli 8 kisaa: helmikuussa kaupunkiottelu Kokkola-Vaasa (Vaasa voitti), kansalliset maaliskuussa, junnukisat kesäkuun alussa, kaupunginmestaruuskisat ennen Juhannusta, kansalliset heinäkuun kisat, piirinmestaruuskisat elokuussa, ”Venetsiatennis” elokuun opussa, kansalliset marraskuussa ja oman seuran ”kinkkukisat” joulukuussa. Lisäksi oli vielä sarjatennikset: Miehet II divarissa, pojat 15v. SM-sarjassa, pojat 18 SM-sa jassa ja Piirisarja kesällä..Elina Myöhänen edusti Suomen naismaajoukkuetta veteraanien Pohjoismaiden mestaruuskisoissa Kööpenhaminassa, sekä MM-kisoissa Englanissa. KTK-GTK oli mukana miesten ykkösdivisioonaan joukkueella: Taavi Suorsa, Jukka Koski-Vähälä, Teemu Suorsa, Mikko Majanen, Per-Erik Kåla, Juho Vuorinen. Kesällä  valmentajina toimivat Arto Lauri ja Kaarlo Koski-Vähälä.

1994:

Pj. Vesa Majanen, siht. Sirpa Vuorinen. Merkittävä parannus tenniksen sisäpelitiloihin tuli kun Länsipuiston koulun uusi liikuntasali valmistui keväällä -94. Sen monikäyttöinen lattiapintamateriaali suosi myös tennispalloilua! Sali oli tilava ja korkea. Tenniskenttä mahtui saliin riittävine taka-alueineen! Seura anoi heti peliaikoja salista.Vuoden aikana oli seuralla neljät kisat ja puulaakitennis. Puulaakikisoja järjestettiin kaupungin firmoille ja laitoksille lajin harrastuksen kasvattamiseksi. Elina Myöhänen oli tuomassa Pohjoismaiden mestaruuden naiset 40 v. sarjassa  Suomen naisjoukkueelle. Myöhänen edusti samassa sarjassa myös naisveteraanien Suomen joukkuetta MM-kisoissa. Uruguayssa. Joukkue sai 10. sijan. Argentiinassa hän pelasi 2-pelin mestaruudesta..Sisäkaudella Elina voitti veteraanien SM-kisoissa kaiken väriset mitalit: sekanelinpelin kultaa, naisten 4-p hopeaa ja naisten 2-p pronssia. Elokuussa ulkokentillä tuli samat mitalit vain N 4-p hopea puuttui..Kesävalmennusta hoiti Taavi Suorsa. Valmennuksessa kävi n. 40 junioria. KTK-GTK järjesti kesän alussa 2 tenniskurssia kaupunkilaisille..KTK-GTK:n miesjoukkue säilytti paikkansa I- divarissa. Seuran jäseniä 108 Jäsenmaksut 100/50 mk.