1983 - 1989

1983:

Seuran 50 vuotisjuhla. Koottiin hyvä juhlalehti ja pidettiin kesällä juhlakisat. Aiemmin liigaa pelannut joukkue hajosi, kun pelaajat lähtivät opiskelemaan eri puolille. Jatkettiin nuorentuneella joukkueella I-divisioonassa.

1984-1985:

Minitenniskoulu saavutti suurta suosiota näinä vuosina. Mukana 20 pelaajaa, 6 - 9 vuotiaita. tyttöjä ja poikia. Innokkaina valmentajina toimivat Heli Taali ja Ahti Seppelin.  Ahti Seppelin oli liiton toimesta opintomatkalla seuraamassa viikon Wimbledonin tenniskisoja.

1986:

Jan Mauran tullessa KTK-GTK:n puheenjohtajaksi kilpailutoiminta kasvoi entisestään. Hänellä oli hyvät suhteet STL:ään (Suomen Tennisliitto), jolloin KTK-GTK:n maine hyvänä kisajärjestäjänä tiedostettiin. Tennisliitossa junioritoimintaa arvostettiin ja lajilla oli nousukausi Suomessa. Seuratoiminta sai talouteensa tukijoita mm: Fazer-, Amer-, Volvo- konsernit. KTK-GTK sai järjestäväkseen valtakunnallisia tenniskisoja vuosina 1988, 1989 ja 1991. Nämä Fazer Junior Grand Prix-nimellä tunnetut kisat olivat 12v ja 14v tytöille ja pojille jotka kilpailivat ikäluokkansa paremmuudesta vuoden ajan keräten pisteitä sijoituksensa mukaan. Kokkolan kentillä nähtiin kesäisin aina hyviä otteluita, koska mukana oli kaikki lajin parhaat juniorit. 2-pelisarjoissa oli n. 50 osallistujaa ja nelinpeleissä n. 10-16 paria.

Kisojen järjestelyt olivat seuralle suuri haaste jonka aktivoitunut seuraväki selvitti kiitettävästi. Ulkokenttätilanne Kokkolassa oli hyvä: 3 massakenttää,6 hiekkanurmea, sekä eri kaupunginosien kentät,VR.n kenttä ja yksityiset kentät. Sisäpeliolosuhteet paranivat, kun Urheilutalon laajennukseen 1986 tuli myös erillinen Tennishalli. Kokkolalaisen Rukka-Oy:n halleja pystytettiin ympäri Suomea .Myös Kokkolaan suunniteltiin kuplahallia ensin Keskuskentälle, myöhemmin Santahakaan. Rahoituksen epävarmuus kaatoi hyvät suunnitelmat.

Sisäkaudella harjoitteli n.80 junioria,13-16 eri ryhmää, alkeis-eli minitennisryhmistä kilpatennisryhmiin. Urheilutalon 3:n hallin lisäksi käytössä olivat Hakalahden koulun ja Terveydenhuolto-oppilaitoksen voimistelusalit.Vakiintuneen tavan mukaan seura järjesti kolmet sisäkisat: maaliskuun kansalliset, marraskuun ”Hippo-kisat” ja joulukuun ”kinkkukisat” Ulkokaudella pidettiin heinäkuun kansalliset, kaupungin mestaruuskisat ja puulaakitennis. Lisäksi kilpailtiin sarjapeleissä, piirisarjassa, Keski-Pohjanmaan piirin kisoissa ja kaupunkiotteluissa. Pätevä valmennus toi tulostakin kun 1987 KTK-GTK otti SM-kultaa, p15v sarjassa joukkueella:Roope Kalajo, Taavi Suorsa, Juho Vuorinen,Lars Maura. Sama joukkue sai 1988 SM-hopeaa(TamPa voitti) Kaksinpelissä Roope Kalajo pelasi SM kultaa vuosina 1987 ja -88 sarjassa P-14v. Seuran jäsenmäärä  vuoden lopussa 157

1987:

Seuran valmennus-sektori koki kovia, kun päävalmentaja Ahti Seppelin siirtyi Vaasaan T-61-seuran valmentajaksi. KTK-GTK:n oli tempaistava uusia valmentajia ja ohjaajia, jotta Ahtin aikana hyvin toimivat monet junioriryhmät voisivat jotenkin jatkaa hyvää harrastustaan. Valmennuksessa toimivat: Paavo Kalajo, Elina Myöhänen, Heli Taali, Hans Djupsund, Jan Maura, Leif Jakobsson, Kenneth Bergroth, Maria Holmqvist, Pekka Sahlgren, Ilpo Nygård, Vesa Majanen. Ahti Seppelin toimi Keski-ja Etelä-Pohjanmaan tenniksen aluekouluttajana ja koulutti uudet valmentajat sekä järjesti valmennusleirejä junioreille Kuortaneella ja Vaasassa.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1989:

KTK-GTK sai oman pöytä standaarin: Viirin suunnitteli op.Tom Tiainen.Ensimmäinen viiri luovutettiin Fazer Junior GP:n suojelijalle Kaup.joh Esko Lankilalle. Samassa yhteydessä esitettiin tenniskeskusalueen rakentamista Keskuspuistoon. Kevättalvella 1989 osallistui 15 seuran jäsentä KEMIRALLA säkkitalkoisiin. Talkoiden tuotolla (n.10000mk) matkustettiin syksyllä katsomaan tenniksen ammattilaiskisa Stockholm Openia, Globen-areenalla. Nuorille hyvä kokemus nähdä Mats Wilander ja muit tähtiä pallon paukuttelussa aivan läheltä. Kesävalmentajana Arto Lauri.