2014 -

2014:

Seuran johtokuntaan kuuluivat puheenjohtaja Pentti Rytivaara, varapuheenjohtaja Heikki Pihlaja, sihteeri Seppo Puputti, rahastonhoitaja Timo Kankaanpää ja muina jäseninä Niko Pahkala, Tommi Syrjälä ja Petri Wikström. Valmennus- ja kilpailutoiminnan vetäjänä toimi Ahti Seppelin.

VALMENNUS:

Kevätkausi ( Tammi - toukokuu ): Seuran 16½ viikottaisella harjoitustunnilla oli mukana 32 pelaajaa, joista aikuisia 6 ja junioreita 26. Kerran viikossa harjoitteli 18 pelaajaa, kahdesti viikossa 11 pelaaja, kolmesti viikossa 2 pelaajaa, ja neljästi viikossa 1 pelaaja. Useat sekä em. vuorilla pelanneista että seuran muista pelaajista harjjoitteli lisäksi omilla vakio- tai kertavuoroillaan. Seuran vuoroila ohjatussa harjoittelussa toimi valmentajana Ahti Seppelin.

Kesä ( toukokuu - elokuu ): Pitkäaikaisemmassa kesän valmeuunuksessa oli mukana 21 pelaajaa, joista aikuisia 3 ja junioreita 18. Kilpavalmennusryhmissä ( 6 – 8 tuntia viikottaista valmennusta ) oli mukana 11 pelaajaa, ja perusvalmennuksessa ( 4 tuntia viikottaista valmennusta ) 10 pelaajaa. Lisäksi pidettiin muutamia viikon alkeiskursseja ( 4 – 6 tuntia ). Viikottainen valmennustuntien määrä vaihteli 8 – 18 tuntiin. Valmentajana toimi Ahti Seppelin.

Syyskausi 2014 ( syys – joulukuu ): Viikottaisessa valmennuksessa oli mukana 29 pelaajaa, joista aikuisia kilpapelaajia 8 ja junioreita yhteensä 21. Pelaajien viikottaiset harjoitustuntien määrät jakautuivat seuraavasti:

- 1 tunti / viikko: 11 pelaajaa

- 1½ tuntia / viikko 7 pelaajaa

- 2½ tuntia / viikko 3 pelaajaa

- 3 tuntia / viikko 4 pelaajaa

- 3½ tuntia / viikko 1 pelaaja

- 4½ tuntia / viikko 1 pelaaja

- 5 tuntia / viikko 2 pelaajaa

Valmennustunteja tuli vikottain 15 h. Valmentajana toimi Ahti Seppelin. Osa edellä mainituille harjoitusvuoroille osallistujista samoin kuin useita muita seuran pelaajia harjoitteli lisäksi omilla vakio- tai kertavuoroillaan.

Muu junioreihin / junioreiden vanhempiin liittyvä toiminta:

Toukokuussa järjestettiin seuran sisäinen minitenniskilpailu nuorille vähemmän aikaa mukana olleille pelaajille. Kahdeksan pelaajaa pelasi pehmeillä palloilla pienemmällä kentällä kahdessa neljän pelaajan lohkossa. Lohkojen voittajien keskeisessä loppuottelussa Emil Bjon voitti Martta Leipälän.

Joulukuussa järjestettiin Pietarsaaren Tennishallissa pikkujoulu  kilpaileville junioreille ja heidän vanhemmilleen. Pelattiin nelinpelejä rennossa pikkujouluhengessä. Ohjelmassa oli myös tarjoilua ja vapaata seurustelua. Tilaisuudessa palkittiin keirtopalkinnoilla seuraavat: RANKING MALJAN ( = KTK-GTK:n juniorin korkein sijoitus Tennisliiton ikäkausirankingissa vuoden aikana ) sai EELI PIHLAJA ( = P 12 rankingissa sijalla 11. ) FAIR PLAY MALJAN ( juniorille, joka on vuoden aikana osoittanut esimerkillistä asennetta ja käytöstä kentällä ja kentän ulkopuolella ) sai MATIAS SALONEN. VUODEN TULOKAS kiertopalkinnon ( vuoden aikana kilpailemisen aloittaneelle lupaavalle juniorille ) sai EMIL BJON . Juniorien PINNALIIGA-kilpailussa ovat pelaajat vuoden aikana keränneet pisteitä kansallisissa kilpailuissa pelatuista otteluista ja otteluvoitoista. Pinnaliigan viisi parasta palkittiin: 1. Eeli Pihlaja 89 pist., 2. Matias Salonen 79 pist., 3. Otto Wikström 34 pist., 4. Leevi Pulkkinen  22 pist., ja 5. Aleksi Luhtio 21 pist.

KILPAILUTOIMINTA:

Seuramme järjesti vuoden aikana viidet kansalliset kilpailut sekä Tennisliiton Länsi-Suomen alueen mestaruuskilpailut ulkokentillä. Näissä kipailuissa pelasi sarjat yhteenlaskien 240 pelaajaa yhteensä 227 ottelua.

Seuramme pelaajien saavutukset arvokisoissa:

Scandinavian EB Championships, kv. Tennisliiton seniorien pistekilpailu:

Elina Myöhänen: N 60 vuotta kaksinpeli: 2. palkinto. Sekanelinp. 40 v.: 2. palkinto

Seuramme pelaajat saavuttivat kansallisissa ja aluemestaruuskilpailuissa palkintosijoja seuraavasti:

Juho Salminen: M A-lk: Kaksi kertaa 2. palkinto, M B-lk: Kaksi kertaa kilpailun voitto, kaksi kertaa 2. palkinto.

Matias Salonen: M B-lk: Kerran 2. palkinto, kerran 2. palkinto, M B2-lk: Kerran 3. palkinto, M B3-lk: Kerran 2. palkinto, kerran 3. palkinto,M B-lk nelinp: Kerran kilpailun voitto, M C-lk: Kaksi kertaa kilpailun voitto, kerran 2. palkinto, Pojat 16 v.: Kaksi kertaa kilpailun voitto.

Mikko Majanen: M B-lk: Kerran kilpailun voitto, kerran 2. palkinto

Tuomas Salminen: M B-lk: Kolme kertaa 3. palkinto, M B3-lk: Kerran 3. palkinto

Niko Pahkala: M C-lk: Kerran kilpailun voitto, kerran 3. palkinto, M C-lk nelinp.: kerran kilpailun voitto.

Taina Lehtonen: N B-C-lk: Kerran 2. palkinto. N C-lk: Kerran 2. palkinto

Inga-Liisa Källström: Naiset B-C lk: Kerran 3. palkinto

Timo Salonen: M C-lk: Kerran kilpailun voitto, M C2-lk: Kerran kilpailun voitto

Toni Tuhkunen: M C-lk: Kerran 2. palkinto. M B-lk nelinp.: Kerran kilpailun voitto

Eeli Pihlaja: M C-lk: Kerran 2. palkinto. Pojat 14 v.: Kaksi kertaa kilpailun voitto, kaksi kertaa 2. palkinto, Pojat 13 v.: Neljä kertaa 2. palkinto, Pojat 12 v.: Viisi kertaa kilpailun voitto, kerran 2. palkinto ja kerran 3. palkinto. M C-lk nelinp.: Kerran 2.palkinto

Janne Möller: M C-lk nelinpeli: Kerran kilpailun voitto

Marcus Hartell: M C-lk: Kerran 2. palkinto, Kerran 3. palkinto

Kaj Jaakola: M C-lk: Kerran 3. palkinto. M C-lk nelinp.: Kerran kilpailun voitto

Janne Hietalahti: M C-lk: Kerran 3. palkinto.

Aleksi Luhtio: Pojat 15 v.: Kerran 2. palkinto, Pojat 14 v.: Kaksi kertaa 3. palkinto

Otto Wikström: Pojat 14 v.: Kerran 3. palkinto, Pojat 13 v.: Kerran 2. palkinto, kolme kertaa 3. palkinto, Miehet C-lk nelinp.: Kerran 2. palkinto, Pojat 14 v. nelinp.: Kerran 2. palkinto

Leevi Pulkkinen: Pojat 14 v.: Kaksi kertaa 3. palkinto

Onni Koivisto: Pojat 12 v.: Kerran 3. palkinto, Pojat 11 v.: Kerran 2. palkinto