2005 - 2008

2005:

Sisäkauden harjoituksiin on osllistunut n. 40 pelaajaa. Tennisohjaajakoulutuksen suorittivat 4 henkilöä. Kesäkaudella junioreja valmensi Heidi Jyrkkä ja Riina Rytivaara. .Teemu Purho STL:stä kävi opettamassa kansainvälistä ITN-testin tekoa. Tilaisuudessa mukana n. 12 KTK laista. Tennisveteraani Hans Djupsundille myönnettiin Diplomi KTK-GTK:n kehittämisestä ja vuosien mittaisesta ahkerasta valmennustyöstä ( 70v. tenniksen parissa). Elina Myöhänen voitti SM kultaa 4-pelissä ja 2-pelissä. .

Talvikisat: M-CD lk 2-p 1.Janne Hietalahti KTK, N-C lk 2-p 1. Suvi-Juulia Harvala KTK,  Kansalliset heinäkuussa: M- A lk 1. Tomi Huhtamäki RoVS, M-C lk 2-p 1. Jaakko Kotisaari KTK, 2. Joonas Salonen KTK.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2006:

Pj. Pentti Rytivaara.   Jäsenmäärä 94. Länsirannikon talvikisat: M-A 2-p Tomi Huhtamäki RoVS- Marko Myllykangas KTK 6-4, 6-1 M-B 2-p Joonas Salonen KTK- Mikael Nordbäck KT-82 6-2, 6-3, M-C 2-p Jaakko Kotisaari KTK-Hannu Hamari OVS 6-4, 1-6, 6-2, ;M-D 2-p: Pauli Puurula YlTe- Johan Boholm KTK 6-2, 6-3, N-A 2-p: Cecilia Estlander TcT- Linda Hellsten KTK 6-3, 6-4,  N-B 2-p: Suvi-Juulia Harvala KTK- Linda Hellsten KTK 4-6, 6-2, 7-5, N-C 2-p: Riina Rytivaara KTK-Emilia Perttula LVS 6-3, 7-6.

Tennisharrastajista monet pelaavat mielellään 4-peliä. Pelaajat halusivat opastusta 4 peliin tekniikassa ja taktiikassa. Aiheesta piti valaisevan esityksen Veli-Pekka Sahlgren.Innokkaita kuulijoita oli yli 20. Seura järjesti kaupungin 4-peli mestaruuskisat pitkin kesää jatkuvana 4p- otteluina.. Kisaan ilmoittautui 18 paria. Pelattiin alkusarja, välisarja ja finaalit. Finaali: Timo ja Joonas Salonen –Sakari Koskela / Veli-Pekka Sahlgren 6-2, 6-1. Otteluiden järjestäjänä ja valvojana Ismo Peltoniemi teki suuren urakan!  2006 syksyllä seura järjesti yhteisen matkan Tukholman ammattilaiskisoihin.Rafael Nadal, James Blake ja Jarkko Nieminen nähtiin livenä kentällä tositoimessa..Syyskesällä KTK.n kilpajuniorit saivat ammattimaista valmennusta egyptiläiseltä Dia Louftylta. Hän veti harjoituksia Kannuksessa ja Kokkolassa muutaman viikon ajan.

2007:

Kilpailujen johtajana ja järjestäjänä on toiminut  edelleen Toivo Suorsa. Juniorien valmennuksen ja kilpailujen vetäjänä Timo Salonen. Senioritoiminnan vetäjänä Ismo Peltoniemi. Naistoimikuntaa veti Taina Lehtonen. KTK-GTK:n jäsenmäärä oli 102. Sisäkauden harjoituksiin osallistui n. 33”junnua.” Valmentajia 9: Samuel Isong, Taisto Harvala, Esa Jalkanen, Heidi Jyrkkä, Elina Myöhänen, Pentti Rytivaara, Riina Rytivaara, Joonas Salonen, Timo Salonen. Kesäkaudella valmennusta antoi Joonas Salonen. Sisäkaudella Lucas Höglund voitti sarjan  P 14v. SM-kultaa 2-pelissä sekä 4-pelissä, Syksyllä Joonas Salonen voitti sisäkenttien B luokan SM-kultaa 2-pelissä. Seniorimiesten joukkue pelasi I divisioonassa. Seuran nettisivustot saatiin toimimaan syksyllä! Sivuston luomisesta vastasi Johan Boholm. .Toivo Suorsa järjesti perinteiset, Länsirannikon talvikisat Pietarsaaren hallissa 19,-21.1.-07.  osallistujia 50. Kesäkauden avauskisat 18-20.5 hiekkanurmikentillä( Kirkonmäen kentät olivat saaneet uudet päällysteet syksyllä) Osallistujia myös Kokkolan ulkopuolelta..Kokkolan kesäkisat 26-29.7-07 (n. 100 pelaajaa).  Kaupungin mestaruuskisat 8-9.9.-07.

2008:

Seuran 75-Vuotis Juhlavuosi. Julkaistiin seuran 75-Vuotis Juhlalehti, jossa esiteltiin monipuolisesti tennistä ja seuran toimintaa. Lehti jaettiin Kokkolan kaikkiin talouksiin 16.7.2008 ja se tuotti seuralle myös erittäin merkittävästi tuloja mainosmyynnistä. Lehden toimittamisessa ja myös mainosten myynnissä oli seuran varapj.:n Ismo Peltoniemen työpanos merkitykseltään ratkaiseva. Kesällä pidettiin eritäin onnistuneet 75-Vuotis juhlat. Heinäkuussa vietettiin hienot 75-vuotis juhlat.

Kilpailutoinintaa:Talvikisat 19.-20.1.- 08 Pietarsaaren hallissa; M A  2-p voitti Harri Alaräisänen TKJ , M CD  voitti Janne Hietalahti KTK-GTK, M 50v.: voitti Seppo Pynnönen T-61, N C : voitti Taina Lehtonen KTK-GTK, P-16v.: voitti Atte Virolainen T-61, P-12v.: voitti Lucas Smeds T-61, T-16v.: voitti Outi Vänskä KTK-GTK Seniorinaiset ovat pelasivat I- divisioonaa ja SM-sarjaa joukkueella: Marja Haulos, Inga-Liisa Källström ja Taina Lehtonen. Seniorimiehet 60v. pelasivat I divisioonaa joukkueella: Seppo Mäkelä, Kaarlo Koski-Vähälä,Sakari Koskela, Ismo Peltoniemi ja Vesa Majanen. Joukkue nousi lohkostansa SM-sarjaan !  Kesävalmentajana toimii Joonas Salonen.

Toukokuussa kansalliset kesäkauden avauskisat hiekkanurmella. Eri sarjoissa selvisivät parhaiksi:

P 18 V: 1. Juho Salminen KTK-GTK, 2. Toni Nurmela SMASH

P 16 V: 1. Attte Virolainen T-61,  2. Juho Salminen KTK-GTK

P 14 V: 1. Tomi Rytivaara OVS,  2. Jerry Kerola OVS

P 12 V: 1. Pauli Partinen TaTS,  2. Mitja Heikkilä OVS

T 16 V: 1. Jessica Malinen OVS, 2. Rita Kerola OVS

M 45 V: 1. Lars-Erik Korpela SMASH, 2. Rainer Smått T-61

N 40 V: 1. Taina Lehtonen KTK-GTK, 2.  Airi Mäkelä SST

Sekanelinpeli: 1. Taina Lehtonen / Kjell Hellsten KTK-GTK , 2. Heidi Jyrkkä / Vesa Majanen KTK-GTK

Heinäkuun lopulla pelattiin seuran 75-vuotis Juhlakilpailut. Eri sarjoissa selvisivät parhaiksi:

M A-lk: 1. Tomi Huhtamäki OVS, 2. Jami Kohtala KTK-GTK

M B-lk: 1. Mikko Majanen KTK-GTK, 2. Pasi Koskinen KTK-GTK